torsdag, juni 21, 2007

Don't Ask, Don't Tell

Förra veckan läste jag om Pentagons planer på en bögbomb under 90-talet. Det är inte konstigare än det låter: en bomb som förvandlar fienden till villiga, motståndslösa homofiler. För oss som läst Jon Ronsons The Men Who Stare at Goats, där det står om övningar i experimentell krigsföring i USA, som försök att stirra ihjäl getter och gå genom väggar, kommer det inte som någon överraskning.
Att det här med gayness fortfarande är ett mystiskt och skrämmande kapitel framgick också nyligen när amerikansk militär skickade hem tolken Stephen Benjamin från Irak med hänvisning till hans sexuella preferenser. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Stephen Colbert förordar, som vanligt, det förra. Det diskuterades på Fresh Air också (19/6).

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

är det fel att säga att jag tycker sånt här är SJUKT roligt? inte för att folk är så JÄVLA trångsynta, utan för att man ska ta till såna åtgärder. skrattretande. eller mer än skrattretande eftersom jag faktiskt skrattar när jag läser ditt inlägg.
Ska definitivt läsa The Men Who Stare at Goats. Det får bli min bok när jag åker till Norge på måndag. längtar redan!

3:15 em  
Blogger Jacob said...

Visst, det som är absurt tenderar ju att vara roligt! Även om det slutar med att man bara skakar på huvudet. Hoppas du gillar boken!

1:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home