måndag, september 10, 2007

Intervjugenrer: lunchen

Hur praktiskt kan det egentligen vara? Man får ju inte prata med mat i mun. Är det inte i själva verket så att man rentav ska låta maten tysta mun? Jag har för mig att jag hörde det en gång i Norrland när jag var liten.
Men lunchgenren lämpar sig bra för personporträttet, lite grann i farten och off-the-record sådär. Svenska Fokus äter en lättsam lunch varje vecka, med typ Michael Nykvist. Men intervjupersonerna i Financial Times "Lunch with the FT" slår ärligt talat lite högre. Nu senast Fadela Amara från Ni putes ni soumises och veckan dessförinnan amerikanska demokraten Barney Frank.

2 Comments:

Blogger Kristoffer Viita said...

Jag är från Luleå: att maten tystar mun är lika självklart som att skinnvästarna skrattar högt åt timeout på tv4.

2:32 fm  
Blogger Jacob said...

Fett, jag är kramfors: antar att 45 mil inte spelar så stor roll i Norrland.

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home