torsdag, juli 06, 2006

Såga ner almarna, already

Almedalsveckan, minsann. Den vecka som kallas både firmafest och Kiviks marknad. Vi som har ett förflutet i Örebro med omnejd associerar istället till Hindersmässan. Någon från Södertälje kanske hellre kommer att tänka på Tom Tits. Jag vet inte.
Men det blir väl i ärlighetens namn mer politisk torghandel än dito experimenterande, kära södertäljare. Igår spände till exempel Reinfeldt blicken i åhörarna och berättade läbbiga historier om våldsverkare med ”drogögon mitt i ansiktet”. Jisses.
Jag skulle verkligen vilja intressera mig mer för Almedalsveckan. Men P1 har inte direkt brutit ny journalistisk mark, och Wille Craaford och politikerna de intervjuer hjälper inte till.
Under tiden jag läser jag om
bakom kulisserna (1 2) och väntar på något smygfilmat scoop på YouTube.