söndag, juni 11, 2006

Hollywood gör om igen

Zach Braff, som gjorde den lite omdebatterade (1 2 3) och i mitt tycke bitvis gemytliga men på det stora hela ganska medelmåttiga och generiska independentkomedin Garden State, kommer med en ny film nästa år. Även om Scrubs gått lite i stå så är hans komiska tajming fortfarande över all kritik när han har på sig läkarrocken. När han sportade alternativrocken i Garden State och mest såg mollstämd ut däremot, nja, då var det inte lika hett. Därför vet jag inte hur exalterad man ska vara över faktumet att han nu ska göra en remake på ojämna Susanne Biers suveräna och ångestridna Älskar dig för evigt. För Zach Braff ska visst skådespela i den, Open Hearts, också och jag vet inte om han är den Gunnar Björnstrand som behövs för rollen. Tja, nu får Zach i alla fall ett ypperligt tillfälle att bevisa att han inte bara kan leverera puttenuttiga kvinnoporträtt. Och vågar man gissa att José Gonzalez är given på soundtracket?
PS. Jag äter upp mitt godishalsband om inte Wes Andersson har med Caetano Velosos "O Leãozinho" i nästa film.