måndag, mars 03, 2008

Igår

-Jag ägnade ett öga åt Annie Leibovitz-dokumentären på tvåan och nu har jag en naken Lance Armstrong som skrivbordsunderlägg.
-Jag läste Fredric Jamesons Late Marxism i badet (inte bästa hemmaspalektyren medges) i vilken Jameson skriver att "better late than never". Det var 1989, undrar om han hoppas fortfarande.
-Efter att Copyriot påmint mig om Syberbergs Hitler-film (av vilken jag bara sett början och korta brottstycken), läste jag om vad Stig Larsson skrev om den. Han citerar bland annat Camus: "Det är när leendet och blicken uppträder som den grekiska skulpturens och det italienska måleriets dekadens tar sin början. Som om skönheten upphörde där tanken börjar."
-Trotsade all välbefinnandedrift och läste efter SNL-sketchen på om lesbianspekulationerna kring Ellen Page och blev lite deprimerad (över nivån på spekulationen).
-Summa summarum gjorde jag väldigt lite av det jag föresatt mig att göra. Lyckades inte ens promenera runt kvarteret. Jag förbannar hektiskt rännande stillasittande.