fredag, maj 18, 2007

Snabba iakttagelser en vårfredag

Samma vecka som jag avslöjar för en journalist att jag inte sett Dirty Dancing handlar P1 Stil om hur rätt i tiden 80-talets alla dansfilmer ligger. Coincidence? I don't think so.
Och Guardians filmblogg har sedan jag började fästa större uppmärksamhet vid den häromdagen, publicerat minst två intressanta inlägg. Först nyheten om
Moodyssons kommande film och sen om hur filmkritiker hanterar Lindsay Lohan.
Zodiac hade svensk premiär igår. I rubriken till
DN:s recension kallas den "film för frälsta Zodiacspanare" like it's a bad thing. Men jag och Jan Aghed tycker samma sak om David Finchers hedervärt utsiktslösa whodunnit. (DN och Sydsvenskan har varsin (I II) Cannes-blogg förresten.)
Slutligen lite munter vårnostalgi:
"T-shirt Weather" med The Lucksmiths.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

dirty dancing är asbra och jättedålig. ivår har jag sett den två gånger med mariell och maria. det bästa med dvd är att man kan spola fram till scenen där de krypdansar i hans ljusa träningslokal och när de närmar sig varandra o hon bara måste ha honom så spelar de eric carmens hungry eyes. vi brukar då med lite vin i kroppen yla gud va kåt hon är och så är lyckan total. du kommer älska den
ps såg zodiac igår. den va jätteobehaglig ju. usch.

4:46 em  
Blogger Jacob said...

Jag visste att du skulle gilla Zodiac!

6:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home