söndag, december 31, 2006

2006 års tjugoen bästa biopremiärer

1. The Squid and the Whale
2. Capote
3. Mitt hjärtas förlorade slag
4. Tiden som finns kvar
5. Tristram Shandy
6. Mission: Impossible III
7. Lady Vengeance
8. Brokeback Mountain
9. Borat
10. Shortbus
11. Me and You and Everyone We Know
12. Farväl Falkenberg
13. Kvinnor offside
14. Lemming
15. United 93
16. Frihetens pris
17. Att återvända
18. Babel
19. Infödd Soldat
20. Match Point
21. Marie Antoinette

Psst! Med reservation för förmodat bra filmer jag inte sett, par exemple: Mot Södern, En Såpa, Hard Candy, Requiem, Grizzly Man...

5 Comments:

Blogger Charlotte W said...

Vilken underbar bild! Har du gjort den själv eller är det någon filmrelaterad bild man borde känna till eller nåt (eller har du bara snott den på nätet liksom)?

12:32 fm  
Blogger Jonas said...

söta söta ekorre. det var den som fick mig att älska stockholm för första gången.

11:23 fm  
Blogger Jacob said...

charlotte: visst är den söt? ekorren har ernst billgren gjort, tror jag bestämt. den går att beskåda på biograf sture i stockholm, salong 1. emma har tagit bilden.

5:26 em  
Blogger Charlotte W said...

Aha, Billgren, det borde jag fattat! Han är ju bra på att göra söta djur.

2:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Har missat en mindre del av din lista, bra filmer tycker jag. Såg art school confidential och thank you for smoking igår, bra skojiga. Ser fram emot att läsa var du placerar nya rocky (6??) till nästa år. Hej på dig Jacob! /Kay

9:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home