tisdag, februari 13, 2007

Off-off-public service

Med tanke på att TV8:s tittarsiffror generellt sett är barnsligt låga, är kanske inte de cirkus 20 000 som Lars Adaktussons program lockar, någon katastrof. Men han har ändå tappat 96% av tittarna sedan tiden på SVT:s Agenda. Snacka om off-off-public service. Eller indie public service kanske, om det inte vore för storkoncernen i ryggen.
Tittade på programmet för första gången ikväll. Lars var märkbart solbränd och skötte sig väl annars som han brukar. Samlade några kring sig för ett rundabordssamtal. Kommunicerade seriositet med en stadig röst. Försökte med ett manipulativt leende i mungipen lura Lundby-Wedin att säga att de nya moderaterna är ett arbetarparti. Ställde frågor om facket som kanske inte lämnade Ali Esbati helt och hållet nöjd. Lundby-Wedin kunde å sin sida gärna varit mer redig i sina svar.
Men att Adaktusson skulle vara en tillräckligt bra pilot för att TV8 ska kunna säkra pengar från en eventuell framtida public service-fond, ställer jag mig tveksam till.
Nu åker jag till Paris och äter en éclair. Föreställ er att det är Lars som sjunger den här låten under tiden. Bisous!

2 Comments:

Blogger Tennisspionen said...

"Lars var märkbart solbränd", ok, men hur låg frisyren? Lika cleant och förförande Bobby Ewing-fluffigt som vanligt?

9:44 fm  
Blogger Jacob said...

Den var fluffig, men påtagligt statisk. Och apropå solbrännan, jag börjar misstänka att färginställningarna på mina föräldrars tv är ganska sådär...

12:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home